Voorpagina MediCity Gezondheids Forum
Forum Dagboeken Gebruikersgroepen Fotoalbums Leden

Problemen of vragen over je gezondheid? Plaats hier een bericht!

Let op!

Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. Je kunt daarom nog niet gebruik maken van de vele mogelijkheden die MediCity biedt. Ben je nog geen lid? Registreer je dan even bij deze website over gezondheid en welzijn om de vele ervaringen van andere leden te lezen, om zelf reacties te geven of een nieuw bericht te plaatsen, om gebuik te maken van de gratis interne (anonieme) berichten service, of één van de andere mogelijkheden. Al meer dan 27.000 anderen gingen je al voor!

Klik hier om je te registreren op deze site

Ga Terug   MediCity Gezondheidsforums > Overige Discussie Rubrieken > Medicatie en pijnbestrijding

Medicatie en pijnbestrijding Hier vind je tips, vragen en discussies over ervaringen, de voor- en nadelen van anti-depressiva, pijnstillers, ontstekingsremmers, etc.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 08-12-08, 12:15   #1
Leontien
Administrator

Leontien's Avatar

Dagboek berichten: 2
Heeft bedankt: 30
Is bedankt: 70
Standaard Heeft oxazepam invloed op verwardheid?

Dit bericht is van ongeruste broer.

Heb een zus wier man bijna drie jaar geleden is overleden.Zij komt hier niet overheen en is bij de psycholoog terechgekomen.Zij slikt zgn. om te slapen een maal per dag oxazepan 10mg.Sinds zij dit slikt is zij oa erg verward en vergeetachtig geworden.Weet iemand of dit met het slikken van dit medicijn te maken kan hebben of heeft iemand dezelfde ervaring?Alvast bedankt voor het lezen en evt. reageren.

ongeruste broer
Leontien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-12-08, 15:32   #2
chicka1958
Guest

Standaard Re: Heeft oxazepan invloed op verwardheid?

Hallo Leontien of broer. Ik heb er niet zelf mee te maken, maar ik ken wel iemand. Een vriendin van mij, die als ze dat medicijn slikt dezelfde klachten heeft. Er zit een stofje in waar zij niet tegen kan. Met een groet van mij

Laatst aangepast door chicka1958 : 08-12-08 om 15:34
  Met citaat antwoorden
Oud 08-12-08, 19:46   #3
katje45
Guest

Hallo Leontien en/of broer,

Verward zijn is wel degelijk een bijwerking van dit middel. Al is 1 x 10 mg laag als je er gevoelig voor bent kan het zeker.
Weet niet of ze evt. nog andere medicijnen gebruikt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 18-12-08, 15:14   #4
Déylanna
Senior Member

Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0

Hoi hoi,

Ja, die vergeetachtigheid en verwardheid kan idd van dit medicijn afkomen. Slik zelf sinds een aantal dagen Seresta 10 mg (Oxazepam) Of ik er zelf vergeetachtig of verward van wordt van dat medicijn weet ik niet, want dat was ik toch al. Maar in de bijsluiter staat dat je er idd vergeetachtigheid, verwardheid, enz op kan treden als bijwerking.

liefs
Déylanna
Déylanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-10-09, 22:26   #5
Agnes574
Administrator

Agnes574's Avatar

Heeft bedankt: 221
Is bedankt: 155
Standaard Re: Heeft oxazepam invloed op verwardheid?

Ik neem er soms ééntje s'avonds voor het slapen gaan...kan niet zeggen dat ik er veel last van heb...en net zoals Déy kan ik ook niet objectief antwoorden want ik ben idd ook al verward en vergeetachtig

Als je die inneemt voor het slapengaan, heb je dan de dag erna er last van, van die verwardheid en vergeetachtigheid??
Anders heb ik een tip die mss kan helpen; neem die tablet een paar uur vroeger in en kijk wat voor effect dat heeft!!
Ik ben al meermaals zo te werk gegaan met medicatie en mij hielp dat veel!

Ag

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichten Regels