Voorpagina MediCity Gezondheids Forum
Forum Dagboeken Gebruikersgroepen Fotoalbums Leden

Problemen of vragen over je gezondheid? Plaats hier een bericht!

Let op!

Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. Je kunt daarom nog niet gebruik maken van de vele mogelijkheden die MediCity biedt. Ben je nog geen lid? Registreer je dan even bij deze website over gezondheid en welzijn om de vele ervaringen van andere leden te lezen, om zelf reacties te geven of een nieuw bericht te plaatsen, om gebuik te maken van de gratis interne (anonieme) berichten service, of één van de andere mogelijkheden. Al meer dan 27.000 anderen gingen je al voor!

Klik hier om je te registreren op deze site

Ga Terug   MediCity Gezondheidsforums > Uiterlijk > Huid

Huid Hier vind je tips, vragen en discussies over, jeuk, eczeem, branderige huid, huidziektes, psoriasis, moedervlekken, pigmentvlekken, allergie, etc.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14-12-07, 16:27   #1
RiavanderHeijden
Junior Member

Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
Question Wintervoeten en winterneus

Ik heb erg veel last van wintertenen en de zijkanten van mijn voeten en heb daardoor 's nachts hele brandende voeten. Ben al bij 2 artsen geweest maar die weten er ook geen raad mee. Tevens wordt mijn neus ijskoud en begint dan ook te jeuken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
M.vr.gr Ria:
RiavanderHeijden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-01-08, 18:51   #2
Marli
Junior Member

Is bedankt: 0
Talking Re: Wintervoeten en winterneus

Ik weet niet of dit hetzelfde is. Al jarenlang heb ik iedere winter, zodra de eerste nachtvorst is geweest, schale droge plekken op mijn onderbenen. Mocht de vorst langer aanhouden dan wordt het stees erger. Nu ook, op mijn rug, armen en mijn hoofdhuid begint ook weer. Ik het al diverse dermaethologen gehad en de huisarts heeft ook al het e.e.a. voorgewschreven. Niets helpt. Het jeukt als ik weet niet wat en soms lopen er ook druppeltjes bloed uit van het krabben.
Het is volgens mij geen echte winterhuid (of weer wel).
\
Ik weet wel dat mijn moeder zegt dat er maar een echte remedie is voor wintervoeten.........'s morgens over de pleken plassen. Niet echt lekker maar het schijnt wel te helpen
Marli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-08, 05:45   #3
snipper
Member

Is bedankt: 2
Standaard Re: Wintervoeten en winterneus

Hoi Marli,

Ik zou er niet overheen plassen als ik jou was. Daar kan je huid alleen maar droger van worden lijkt me. Zou het niet kunnen helpen als je het goed insmeert met vaseline? Dat helpt in ieder geval tegen de schrale plekken.

Succes!
snipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 08-01-08, 14:13   #4
Felice
Senior Member

Felice's Avatar

Is bedankt: 5
Standaard Re: Wintervoeten en winterneus

Hallo Ria,

Ik heb zelf geregeld last van wintertenen, en wat bij mij goed helpt is abroflor gel, een homeopathisch geneesmiddel bij winterhanden en-voeten.
's Avonds en 's morgens insmeren, voor het slapen gaan en bij het opstaan. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Verder helpen wisselvoetbaden, koud en warm, om de doorbloeding te verbeteren.
En ook met je voeten in de sneeuw lopen helpt! Ik heb het onlangs nog gedaan toen er een beetje sneeuw was en ik er ook last van had, en het hielp! Maar ja, met je neus in de sneeuw gaan liggen of lopen is wat moeilijker, haha
Je kunt wel je neus insmeren met koude sneeuw.
Vroeger had ik baat bij Tamuszalf, maar die kan ik niet meer vinden.
Veel succes, ik weet hoe je gek kunt worden van de jeuk!
Felice is offline   Met citaat antwoorden
Felice wordt bedankt door:
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichten Regels